Annahojen spekulerar..

Alla inlägg under mars 2012

Av annahojen - 28 mars 2012 11:23

Satt och letade efter lite ekonomisk hjälp på www.konsumentverket.se idag och snubblade på en artikel som gjorde mig så sur. Den handlade om att Aftonbladet har haft massor av annonser för ett bantningsmedel som påstår sig kunna få människor att rasa i vikt utan någon som helst förändring i livsstilen. Det säger sig ju självt att detta är nonsens och därför har KO gått in och förbjudit AB att ha denna reklam.. Men respekterar Aftonbladet detta? Nej då. Profit kommer först. Tycker som så många gånger förr att det är så märkligt att en tidning så stor som Aftonbladet inte kan ta sitt samhällsansvar. Om inte hela vägen så i alla fall en bit.. Istället postar de reklam som förvärrar situationen både med fetma och med bantningshysteri i allmänhet. Nu minns jag varför jag helt slutat köpa tidningen.

Presentation


Jag är en mycket politisk trebarnsmamma med mycket åsikter om det mesta. Om jag skriver något som förolämpar dig ber jag uppriktigt om ursäkt även om jag förmodligen bara sagt sanningen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

top blog

Vardagsbetraktelser bloggar

BlogPing

bloggping

Räkna

Buzzador

Gästbok

Röster


Ovido - Quiz & Flashcards