Annahojen spekulerar..

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Whitney Houstons begravning

Av annahojen - 18 februari 2012 20:20

När jag var femton år kom "Bodyguard". Jag var precis den åldern att jag tyckte hela filmen var så sjukt romantisk och för mig blev "I will always love you" en symbol för allt vad kärlekslåtar heter. Än idag kan jag känna kärlekspirr i magen när jag hör den.. Whitney Houston var givetvis en av idolerna och när hon kom till Globen var jag först i kön för att köpa biljetter. MEN..sen gick det utför för henne, med droger och skandaler och mitt intresse svalnade också i takt med hennes missbruk. Nu är hon död och visst är det sorgligt, men jag kan likt förbaskat inte förstå medias stora intresse. Ord som katastrof används och att direktsända hennes begravning?! Jisses, jag sörjde henne för tio år sedan när hon valde att knarka bort sin talang, men att hon är död är väl för tusan ingen katastrof? En katastrof är när tusentals människor svälter ihjäl i Afrika, inte när en patetisk människa tar ett piller för mycket. Det är tragiskt absolut, inte minst för hennes barn, men vi kan väl kanske ändå ha lite perspektiv på saken?

Att direktsända hennes begravning känns heller inte relevant. Jag är inte emot direktsända event i princip..Talar vi Anna Lindh eller Olof Palme så okej, men Whitney Houston?! Undrar vad som direktsänds imorgon..Jag föreslår (eller kanske förespår) Viktorias förlossning.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annahojen - 19 januari 2013 22:12

Mobilizera.. Dagens ris ska ges till ett företag som är det i särklass sämsta jag har sett. Ja.. jag vet,  jag vet att de verkar totalt oseriösa när de står och tjoar mitt i centrum, men när jag råkade gå förbi föll jag direkt för säljsnacket. Jag ...

Av annahojen - 19 januari 2013 21:52

Relationer.. Visst är det mysigt att ha någon att krypa ihop med under de kalla januarikvällarna? Visst är det underbart att veta vem man ska fira jul och midsommar med? Att aldrig behöva fundera. Att aldrig vara panikslagen för att benen inte är n...

Av annahojen - 17 januari 2013 22:17

Nu är det dags. Min pyttelilla flicka ska söka gymnasieplats. Jisses vilken djungel det har blivit. Jag inser att jag inte är purung längre när jag sitter och suckar över kaffet och tjatar om att den gamla goda tiden när det fanns sex linjer att välj...

Av annahojen - 28 mars 2012 11:23

Satt och letade efter lite ekonomisk hjälp på www.konsumentverket.se idag och snubblade på en artikel som gjorde mig så sur. Den handlade om att Aftonbladet har haft massor av annonser för ett bantningsmedel som påstår sig kunna få människor att rasa...

Av annahojen - 23 februari 2012 12:42

Kanske skulle köpa en princesstårta och fira födseln av vår nya tronföljare? Eller nä.  När man öppnar  http://www.aftonbladet.se/ möts man av babyjoller och på www.dn.se möts man av idel hyllningar till den fantastiske fadern som på mycket tafflin...

Presentation


Jag är en mycket politisk trebarnsmamma med mycket åsikter om det mesta. Om jag skriver något som förolämpar dig ber jag uppriktigt om ursäkt även om jag förmodligen bara sagt sanningen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

top blog

Vardagsbetraktelser bloggar

BlogPing

bloggping

Räkna

Buzzador

Gästbok

Röster


Skapa flashcards